donderdag 28 februari 2013

Scheepswerf (2)

Al een tijdje blog niet bijgehouden.
Toch wat drukker en intensiever dan ern normale dokking die ik gewend ben.
Er lopen een paar projecten tegelijkertijd.
Zo ook de certificering van het schip.
Dat word gedaan door een classificatie buro. (Lloyds Register). En aangezien we wel twee ordners vol hebben met certificaten voor bijna alles wat we aan boord hebben aan machinerie, veiligheidsmiddelen, communicatie middelen en laad en losgerij is dat een hele kluif.

Ook de ander werkzaamheden benodigd ook enig toezicht. Zoals de ombouw van het brandstof systeem voor zwaardere olie. Er worden nu tank voor tank verwarmings ellementen in gebouwd.
De brandstof tanks moeten natuurlijk eerst grondig worden ontgast en gereinigd.

Verder word het onderwaterschip in speciale anti aangroei verf gezet. Dat loopt al aardig.
Eerst is het onderwaterschip gewassen met hoge druk, toen gezandstraalt. Op dit momment zitten er al twee lagen op. Morgen word de derde en laatste laag aangebracht en het fijnere schilderwerk gedaan.
Dan is het nog een kwestie van de verf laten uitharden en kunnen we weer snel het water in.
Voorlopig staat dat gepland voor maandag morgen als alles meezit.

Als we te water liggen zijn we nog lang niet klaar. De tanks ombouwen en de hoofdmotor aanpassen duurt nog wel de hele volgende week.

Naast dit alles zijn er nog een tal van andere klusjes bezig. Wat deukjes worden gerepareerd, hier en daar wat laswerk. In de accomodatie zelf worden wat vloeren gerepareert zoals in mijn hut.

Dit alles vergt best weel een hoop energie om te observeren of alles wel goed gaat.

Het zijn lange dagen en die beginnen om 07:00 's ochtends.

Later weer een verder bericht.

1 opmerking:

  1. Ik was je bijna vergeten :-( nu zie je wel hoe groot boot/schip is. Als het vooral maar veilig is om jullie over aarde te varen ....

    BeantwoordenVerwijderen